Woman whit Shopping List at The Supermarket

Zakupy oczami klienta

Okazuje się, że klienci mają zupełnie odmienne podejście do zakupów niż sprzedawcy. Badania dowiodły, że kupujemy przede wszystkim oczami o czym specjaliści marketingu doskonale już wiedzą.

Właśnie przez to ciągle w sklepach otaczają nas piękne kolory, ładne opakowania i mocno zróżnicowany wybór najróżniejszych towarów pochodzących od wielu producentów z całej Polski i z zza granicy. Czasem nawet klienci nie zdają sobie sprawy z tego jak bardzo oddziałują na nas pozornie zwyczajne, kupowane przy kasie torby reklamowe z nadrukiem, którego treścią jest albo logo albo nazwa firmy bądź też jakieś wpadające w pamięć hasło reklamowe. Sprzedawcy, zwłaszcza ci, którzy prowadzą potężne korporacje doskonale zdają sobie sprawę z tego jak klienci się zachowują i czego oczekują, ale jak to wygląda tak na prawdę z drugiej strony? Wchodząc do sklepu zawsze najpierw widzimy produkty, które są nam najmniej potrzebne. Wówczas jesteśmy i tak zmuszeni do tego, aby przejść cały sklep w poszukiwaniu jednego produktu, który jest najistotniejszy i zwykle znajduje się on niemalże na końcu sklepu. Po drodze do odpowiedniej półki widzimy ogrom różnych, innych towarów, które wpadają nam w oko, ponieważ ładnie wyglądają i kuszą promocyjną ceną. Finalnie okazuje się, że zamiast kupując kilka produktów wychodzimy ze sklepu z kilkoma, bardzo estetycznymi torbami a nasz portfel jest szczuplejszy o co najmniej kilkanaście złotych więcej niż planowaliśmy. Tak właśnie potrafią manipulować nami doświadczeni sprzedawcy.

Dodaj komentarz